Social Image Fallback

Hiswa Blauwe vlag Golden Anchors

Maak kennis met Jozef de Boer van Shipshape

Een jaar geleden nam Jozef de Boer (39) de Jachtservice Shipshape over van Harry Verbeek en zijn vrouw Wenda. Na een turbulent eerste jaar is hij inmiddels bekend geraakt met de dagelijkse werkzaamheden, de werknemers en de haven. Een mooi moment om eens nader kennis te maken met deze enthousiaste ondernemer.

Jozef was altijd op zoek naar een ideale balans tussen het werken met boten en zijn privéleven. Nu hij met zijn gezin in Duin woont en lopend naar zijn werk kan heeft hij zijn ideaal gevonden. ‘Voor ik Shipshape van Harry en Wenda overnam hebben we als gezin vaak op Marina Muiderzand vertoefd. Na elk bezoek werd het gevoel sterker dat een eigen bedrijf op deze plek in combi met een woning bij het water een mooie manier is om ons leven invulling te geven. Ik voel me, samen met mijn partner Malissa (Amerikaanse) en mijn twee dochters (Noah Jay van 9 en Maple Rose van 5) helemaal op mijn plek in Duin en bij Shipshape op de haven. Ik ben altijd in de jachtbouw werkzaam geweest. Mijn loopbaan begon ik als jacht interieur bouwer en door de jaren heen ben ik doorgegroeid naar projectmanager, o.a. bij jachtbouwer Feadship. De drang om zelf aan het stuur te staan werd echter alsmaar groter. Ik ben op zoek gegaan naar een nautisch bedrijf om over te nemen en dit leidde tot de overname van Shipshape op 1 oktober vorig jaar’.

Overname
De overname van Shipshape was een bewuste keuze van Jozef. ‘Als ik terugkijk heeft dit bedrijf alles wat ik kon verlangen. Muiderzand is een veelbelovende locatie, centraal gelegen in Nederland en de mooiste haven van Nederland. De dealer schappen met sterke merken Yanmar, Mastervolt en Side Power bieden interessante mogelijkheden voor de toekomst. Op het gebied van navigatieapparatuur zijn we met Shipshape een baken dat zeer sterk aanwezig is in Nederland. Het bekende Raymarine vertegenwoordigen we al jaren bij Shipshape. Binnenkort breiden we ons aanbod uit met B&G, het summum voor de échte zeiler en Simrad voor motorboten. Dan zijn we service dealer van de beste merken. En we gaan ons vanaf nu meer focussen op de regio midden Nederland’.

Meer dan service en onderhoud
De ambitie van Jozef is groot. ‘Wij willen de service voor de ligplaatshouders op Marina Muiderzand naar een hoger plan trekken. Volledig management over de boot, zodat klanten maar één aanspreek punt hebben die alles voor hen regelt. Veel klanten die ik spreek vinden het prettig als ze ontzorgd worden. Als zij na een drukke werkperiode hun schip bezoeken hebben ze eigenlijk geen zin om met boodschappen te sjouwen, de koelkast te vullen, ramen open te zetten vanwege de muffe geur, bedden op te maken etc. Dit is een service die Shipshape de vaste gasten van Marina Muiderzand wil bieden naast het reguliere onderhoud. Maar natuurlijk komen klanten in de eerste plaats voor service en regulier onderhoud. We zijn hard bezig ons ‘Experience Center’ klaar te maken om de beleving en werking van onze werkzaamheden beter te kunnen uitleggen. Hier bevinden zich niet alleen de laatste ‘snufjes’ op het gebied van jacht equipment en software, maar ook de verschillende opties voor het upgraden van het interieur’.

Toekomst
De toekomst van Shipshape ziet er veelbelovend uit. ‘Jachtservice werk is een aparte tak van sport. Voor veel klanten betekent een boot vaak gevoelsmatig meer dan hun huis. Het is hun domein waar ze even los zijn van alles. Dan moet dat domein wel werken en in optimale conditie zijn. Dat heeft bij Shipshape nu prioriteit. We willen alle boten in de haven voorzien van snelle en professionele service. Wij zijn nu hard op weg een stabiele basis te creëren met gespecialiseerd vast personeel. Wij zullen alle disciplines gaan vertegenwoordigen die in, op en rond de jachten horen’.

Delen